نرم افزار مدیریت

محسن چاوشی و پشت صحنه آن سیزده نحس

همشهری جوان نوشت:

محسن چاوشی از آن خواننده هایی است که هرچقدر هم خودش سعی در دوری از حاشیه داشته، باز به خاطر این انزوا، هر خبر یا گزارشی در موردش بیشترین واکنش ها را دارد و خیلی زود باید منتظر پس لرزه های آن گزارش از طرف طرفداران دو آتشه اش بود. دلیلش هم واضح است. وقتی یک چهره موسیقی ترجیح داده در خفای کامل مسیر هنری اش را پیش ببرد، هر خبری می تواند واکنش زا باشد. این روز ها هم که چاوشی در آستانه انتشار آلبوم جدیدش قرار دارد، حرف و حدیث ها در مورد او و آلبوم جدیدش همینطور در حال بیشتر و بیشتر شدن است. حالا اگر می خواهید به شایعات اینترنتی اکتفا نکنید و واقعاً بدانید کار جدید محسن چاوشی چه ویژگی هایی دارد، شما هم به پشت صحنه «من خودم آن سیزدهم» بیایید.

آلبوم جدید قرار است تا اواسط بهمن امسال وارد بازار شود. آلبومی که به قول خود محسن چاوشی از پنج سال پیش تولید و ضبطش آغاز شده اما برخی اتفاقات باعث شده که دست به دست در بین تهیه کننده های بازار بچرخد و انتشار آن به تأخیر بیفتد.

چاوشی مدعی است که این آلبوم چهره ای جدید را از او به مخاطبانش عرضه می کند. شاید به خاطر همین متفاوت بودن او این بار سراغ شعرهایی از وحشی بافقی، مولانا، شهریار، خیام نیشابوری و بابا طاهر رفته است. اتفاقی که در ابتدا با واکنش منفی عده ای از دوستداران این خواننده روبه رو شد ولی به مرور خیلی ها از این تغییر رویه و سبک استقبال کردند و «خاص» بودن محسن چاوشی را به همین تصمیماتی ربط دادند.

خود چاوشی درباره تجربه این فضا و ریسک ورود به این سبک و سیاق می گوید: «قبل از اینکه پیشنهاد این آلبوم به من بشود یک کار در همین فضا ها داشتم. بعضی دوستان آن را شنیدند و از آن استقبال کردند و همین باعث شد انرژی من برای کار کردن در این فضا ها بیشتر شود. هرچند آن اوایل خیلی امیدی به استقبال از طرف مخاطبان نداشتم ولی به مرور و بعد از پیگیری بیشتر مفهومی این قبیل آثار به این نتیجه رسیدم که قطعاً مخاطب موسیقی من هم می تواند با این اشعار فاخر و کلاسیک ارتباط برقرار کند.»

صدای غلط کردن

یکی از پرهیجان ترین قطعات این آلبوم بدون شک قطعه «توبه نامه» است که با ترجیع بند «غلط کردم، غلط….» ساخته شده است. اینطور که خود چاوشی می گوید، او در این قطعه نگاهی انداخته به برخی اشتباهاتش در زندگی و عمر کاری. البته این روز ها حرف و حدیث هایی درباره حذف این قطعه از آلبوم عنوان شده. هرچند هنوز این خبر از سوی آقای خواننده تایید یا تکذیب رسمی نشده اما شایعات می گویند «توبه نامه» در مجموعه آهنگ های آلبوم مجوز نگرفته و احتمالاً از لیست کار آخر چاوشی حذف خواهد شد. این در حالی است که خود چاوشی به شدت به این قطعه دلبستگی دارد و برای همین از تهیه کننده خواسته که آن را حتماً در آلبوم جدید بگنجاند. در کنار هه اینها خبر انتشار اولین تیزر تصویری  آلبوم «من خودم آن سیزده ام»، با حضور محسن چاوشی بازتاب های فراوانی بین دوستداران موسیقی داشته. این تیزر محصول خلاقیت یک گروه جوان است و قرار است دو هفته قبل از انتظار آلبوم، در قالب یک مجله تصویری به نام «پلاک هفت» منتشر شود. مجله ای که در شماره اول آن بزرگان موسیقی کشور از قبیل رضا صادقی و رضا یزدانی و شهرام شکوهی حضور دارند و انتشار تیزر محسن چاوشی یک جور هایی برگ برنده افتتاحیه آن خواهد بود.

و حالا «بهروز صفاریان»

هیچ کس نفهمید بهروز صفاریان و محسن چاوشی کی و کجا جلسه برگزار کردند و با هم به توافق رسیدند و شروع به همکاری کردند. خبر وقتی به بیرون درز پیدا کرد که چاوشی از آغاز مراحل تولید آلبوم بعدی اش خبر داد و اینکه آلبوم جدید با مدیریت «بهروز صفاریان» تولید می شود. البته گفته می شود صفاریان از اواخر کار به تیم چاوشی اضافه شده و فقط مراحل نهایی این آلبوم با حضور او جمع آوری شده ولی چاوشی اصرار دارد که او را مدیر آلبوم بعدی اش معرفی کند.

«دوستی عمیقی بین ما بود ولی مشغله های کاری باعث شده بود، هیچ وقت با هم همکاری نزدیک نداشته باشیم. این بار تصمیم گرفته ام آلبوم بعدی را که تابستان سال بعد منتشر می شود، با کمک بهروز صفاریان وارد بازار کنم. «فرشاد حسامی» هم علاوه بر تنظیم دو قطعه، میکس و مسترینگ آلبوم بعدی را برعهده دارد. همانطور که گفتم، تمام جزییات آلبوم زیر نظر بهروز صفاریان تولید می شود و این کلیت آلبوم را مدیریت خواهد کرد.» چاوشی در گفت وگو های اخیرش هرگز درباره جزئیات آلبوم جدید سخن نگفته بود تا اینکه بالاخره در یادداشتی کوتاه آن را چند روز پیش در اختیار سایت های موسیقی قرار داد، درباره کار جدیدش اظهار نظر کرد. اظهار نظری عجیب که خیلی ها از جزئیات آن سردر نیاوردند: «. اما سیزده… گفتنش مثل هفت شیرین نیست اما آنچه بر من گذشت سیزده بود. تاکنون هر آنچه ساخته ام و خوانده ام عاشقانه های امروز بود ولی این بار فرصتی دست داد تا به سراغ عاشقانه های دیروز بروم که این سیزده تمامی ندارد. تمام تلاشم را کردم تا لذت ببرید و سیزده نباشید…»

طرح جلد پرماجرا

شایعات می گویند طرح جلد آلبوم «من خودم آن سیزده ام» یکی از عمده ترین دلایل تاخیر دو ساله برای انتظار آن بوده. ظاهراً تهیه کننده این کار اصرار داشته حتماً خود چاوشی روی پوستر آلبوم باشد اما او با یکی از اساتید گرافیک دانشگاه اصفهان وارد مذاکره شده و طرحی گرافیکی را برای آلبومش تهیه کرده و علاقه زیادی هم برای استفاده از آن به عنوان طرح جلد آلبومش داشته. این موضوع به کشمکشی یک ساله بین چاوشی و تهیه کننده اش تبدیل شده که سرانجام به استفاده از تصویر چاوشی روی جلد آلبوم ختم شده است. اتفاقی که اگر سال قبل با آن کنار می آمد، طرفدارانش را مجبور نمی کرد یک سال بیشتر منتظر کار جدیدش بمانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

خرید رپورتاژ خرید بک لینک نرم افزار مطب هتل آپارتمان مشهد نرم افزار مطب نرم افزار رستوران