خانه » کامپیوتر و اینترنت » طراحی بازی ویدئویی بخش ها، امکانات، درآمد ها و نیازها

طراحی بازی ویدئویی بخش ها، امکانات، درآمد ها و نیازها

طراحی بازی ویدئویی فرآیند ایجاد ، پیاده سازی و تولید یک بازی کامپیوتری از یک ایده ابتدایی و ساده تا مراحل پایانی آن تعریف شده است. در ادامه  مطلب قبلی مجله پارسی وان در مورد ، آشنایی با ساخت بازی های ویدئویی و موتورهای بازی سازی قصد پرداختن به بخش ها و قسمت های مورد نیاز برای ساخت بازی های ویدئویی را داریم.

طراحی بازی ویدیوئی بخش ها ، پرسنل ، امکانات ، درآمد ها و نیاز های آن 

روال عادی طراحی بازی ویدئویی برای پلتفرم های مختلف

روال طراحی بازی ویدئویی در مرحلهٔ پیش تولید و طراحی گیم پلی، محیط، داستان و شخصیت‌ها در مرحلهٔ تولید، «طراحی بازی ویدئویی» نامیده می‌شود.طراحی یک بازی بسیار شبیه ساخت یک فیلم سینمایی است.در ابتدا ساخت بازی تنها بر عهده کدنویسان بود اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود کنسول های مختلف بازی نیاز به ایجاد بخش های مختلف در آن باعث گسترش و تقسیم بندی حرفه ها در آن شد.بطور کلی ساخت یک بازی شامل فن های هنری ، طراحی ، برنامه نویسی ، کد نویسی داده ها و… است.ساخت بازی شامل تکنیک و هنر است و یک سازنده بازی یک هنرمند تمام عیار محصوب می شود.

اینکه چند نفر عضو تیم بازی سازی باشند و یا طراحی بازی ویدئویی از چه بخش هایی تشکیل شود بسته به نوع بازی و پیشرفتگی موتور آن دارد اما بطور معمول بازی ها از یک ایده خام آغاز می شوند.ایده ها پرو بال می گیرند و نویسندگان داستان بازی را می نویسند.طراحان ممکن است برای تست و امتحان چند ژانر مختلف را با هم ترکیب کنند.طراح بازی معمولاً یک سند پیشنهادی اولیه که حاوی مفاهیم، گیم پلی، فهرست خصوصیات، ساختار و داستان، مخاطبین موردنظر، لزومات و برنامه‌ریزی زمانی، پرسنل و تخمین بودجه می‌باشد را تهیه می‌کند. این طراحان بازی هستند که با توجه به امکانات و بودجه تصمیم می گیرند چه تغیراتی در بازی اعمال کنند،چه چیزی از ان کم کنند و یا چه چیزی به آن بیفزایند.این تغیرات می توانند اثرات مثبت  و منفی بسزایی در بازی داشته باشند.طراح شاید از زبان‌های کدنویسی استفاده کند تا ایده‌های طراحی را اجرا و بازبینی کند بدون اینکه لزوماً بخواهد کد منبع بازی را تغییر بدهد.

بازی ها می توانند بازار محور(با توجه به نیاز بازار و به منظور سود دهی) ،تکنولوژی محور(برای معرفی موتور بازی سازی و فروش موتور) و یا هنری محور باشند.

روال عادی طراحی بازی ویدئویی برای پلتفرم های مختلف

نظر برایان ساتن اسمیت در مورد طراحی بازی ویدئویی

«برایان ساتن اسمیت» متخصص در این زمینه می‌نویسد:

هر فرد بازی‌ها را به شیوهٔ خود تعریف می‌کند؛ انسان شناسان و فرهنگ شناسان در چهارچوب ریشه‌های تاریخی بازی؛ مردان نظامی، تاجران و فرهیختگان در چهارچوب کاربردی بازی؛ جامعه شناسان در چهارچوب عملکردهای روان شناختی و اجتماعی. در مجموع مدارک فراوانی وجود دارند که معنی بازی، عملکرد ایده‌های کسانی است که به آن ایده‌ها فکر می‌کنند.

طراح بازی درست مثل طراح گرافیکی، طراح صنعتی یا معمار نوع خاصی از طراح است. طراح بازی، لزوماً یک برنامه‌نویس، طراح بصری یا مدیر پروژه نیست (با وجود اینکه گاهی می‌تواند نقش‌های متفاوتی در ساخت بازی ایفا کند). طراح بازی می‌تواند تنها کار کند یا عضوی در گروه بزرگی از طراحان باشد. طراح بازی ممکن است یک بازی کارتی، اجتماعی، ویدئویی یا هر نوع دیگری از بازی را بسازد. تمرکز طراح بازی روی طراحی گیم پلی و طراحی و تجسم قوانین و ساختارهایی است که تجربه ای را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

درنتیجه طراحی بازی قانوناً به تمرکز روی خود بازی‌ها و نه چیز دیگری احتیاج دارد. هدف ما این است که بازی‌ها را در فضای منظم و قانونمند خودشان مطالعه کنیم به جای اینکه بخواهیم بازی‌ها را در خدمت مبحث دیگری از قبیل جامعه‌شناسی، انتقاد مستقیم یا علوم کامپیوتری بکار بگیریم. زیرا طراحی بازی یک رشتهٔ درحال ظهور است؛ ما گاهی اوقات مباحثی را از دیگر اقسام دانش قرض می‌گیریم (از ریاضیات، علوم تجربی، نمادشناسی، مطالعات فرهنگی و…). ممکن است که ما با شیوه‌های آنچنان صحیحی این مباحث را قرض نگیریم، اما اینکار را در راستای کمک به توسعهٔ مناسب رشتهٔ طراحی بازی انجام می‌دهیم.

         (The study of Games 1971)

تعریف طراح بازی ویدئویی

طراح بازی: شخصی است که گیم پلی را طراحی می کند او قوانین و ساختار بازی را تجسم می کند.

  • طراح اصلی: طراح اصلی ایده پرداز اصلی بازی است. طراح اصلی از ارتباط تیمی اطمینان حاصل می‌کند، تصمیمات عظیم و مهم در زمینهٔ طراحی می‌گیرد و طرح را به افراد بیرون گروه ارائه می‌دهد. اغلب طراح اصلی از نظر هنری و تکنیکی زیرک و تیزبین است. ساخت و به خوبی ارائه کردن مدارک و اسناد نیز میان وظایف طراح اصلی قرار می‌گیرد. طراح اصلی ممکن است بنیان‌گذار یک کمپانی بازی ویدئویی یا کارمند ترفیع گرفتهٔ آن مؤسسه باشد.
  • مکانیک‌های بازی: طراح بازی قوانین بازی را طراحی می کند.

طراح مرحله یا طراح محیط: طراح مرحله مسئول ساخت محیط بازی، مراحل و مأموریت‌ها می باشد((چند سال اخیر مورد اهمیت قرار گرفت)).

درآمد طراحان جهت طراحی بازی ویدئویی در جهان
طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۰ جهت طراحی بازی ویدئویی ، طراح بازی با بیش از شش سال تجربه به صورت میانگین ۶۵٬۰۰۰ دلار، با سه تا شش سال تجربه ۵۴٬۰۰۰ دلار و با کمتر از سه سال تجربه ۴۴٬۰۰۰ دلار همینطور طراحان اصلی بازی با بیش از شش سال تجربه ۹۵٬۰۰۰ دلار و با سه تا شش سال تجربه ۷۵٬۰۰۰ دلار درآمد داشتند. در سال ۲۰۱۳، طراح بازی با کمتراز سه سال تجربه به طور میانگین ۵۵٬۰۰۰ دلار و طراح بازی با بیش از شش سال تجربه به طور میانگین ۱۰۵٬۰۰۰ دلار درآمد کسب کردند. میانگین حقوق این طراحان بسته به کشور آنها متفاوت بوده است. از سال ۲۰۱۵ درآمد کارکنان باتجربه به تقریباً ۹۵٬۰۰۰ دلار تغییر کرده است.

تعریف طراح بازی ویدئویی

رشته های مورد نیاز برای طراحی بازی و بازی سازی :

  • طراحی جهان:

طراحی جهان ، طراحی داستان، تنظیمات و وضع برای بازی را شامل می‌شود، معمولاً توسط طراح اصلی پیاده‌سازی می‌شود.

  • طراحی سیستم:

طراحی سیستم ساختن قوانین بازی و اجرای الگوهای ریاضی در بازی است.

  • طراحی محتوا:

طراحی محتوا ساختن اشیاء، شخصیت‌ها،  پیچ و خم‌ها و مأموریت‌های بازی و همچنین فعل و انفعالات بازی را شامل می شود. تعریف دیگری از طراحی محتوا، ساخت هر جنبه ای است که بازی برای عملکرد مناسب و داشتن استاندارد «محصول حداقل ماندنی» نیازی به آنها ندارد. یک مثال خوب برای این مورد، فهرست آیتم‌ها در بازی فاینال فانتزی است. هیچ‌یک از آیتم‌ها برای درست کار کردن بازی ضروری نیستند، اما درکل، داشتن آنها به بازی پیچیدگی و ارزش بخشیده است.

  • نوشتن بازی:

نوشتن بازی در واقع نوشتن داستان و اتفاقات و موضوع بازی است.حوادثی که در بازی رخ میدهد نوع تصویر ، صداها، دیالوگ ها ، موسیقی ، جایگاه بازی ، ماموریت و… در بازی را شامل می شود.حتی گاهی نقشه ها و ماموریت ها و… در متن بازی کشیده می شوند.

  • طراحی مرحله:

 جهانی و ویژگی‌های آنهاست. نورپردازی، فضا، فریم بندی، رنگ، کنتراست برای جلب توجه بازیکن بکار می‌روند. طراح بعداً می‌تواند از این عناصر برای راهنمایی و جهت دهی بازیکن در مسیر مشخص استفاده کند یا او را گمراه کند.

  • طراحی رابط کاربری:

طراح رابط کاربری اعمال متقابل کاربر و رابط بازخورد (مثل منوها یا HUDها) را می‌سازد. رابط کاربری، طراحی مکانیکی بازی را نیز شامل می‌شود. تصمیم‌گیری درمورد اینکه چه مقدار از اطلاعات را باید به بازیکن داد و چگونه یک طراح اجازه دارد تا بازیکن را درمورد جهان مطلع سازد یا شاید او را غیرمطلع به حال خود رها کند. این تصمیمات درحالی که مستقیمأ بازیکن را با روش‌های واضح و قابل توجه هدایت می‌کنند، تأثیر عمیقی روی حال و هوای بازی خواهند داشت.

  • طراحی صدا:

طراحی صدا درگیر روال ساخت یا دربرگیری تمام صداهای داخل بازی مانند صداپیشگی یا افکت‌های صوتی می‌باشد.در واقع تمامی افکتها و صدای کارکترها حتی گاهی موسیقی و… را شامل میشود. این قسمت اهمیت و پیچیدگی خاصی در طراحی و پیاده سازی بازی دارد زیرا کاربران با صداهای محیط بازی رابطه خاصی برقرار می کنند در واقع شاید بتوان گفت صدا تاثیر گذارتر از تصویر است.

  • حس بازی:

تمام رشته‌های عنوان شده در بالا ترکیب می‌شوند تا رشته ی حس بازی را به وجود بیاورند.حس بازی القا کننده اتفاقات و فعل و انفعالات درون یک بازی است.

 

منبع : www.Parsi1.com

بدنسازی و نتاسب اندام

همچنین ببینید

جستجوی صوتی گوگل و بهینه سازی محتوای سایت

جستجوی صوتی گوگل و بهینه سازی محتوای سایت

امروزه استفاده از جستجوی صوتی و دستیار صوتی برای پاسخ به سوالات متداول افزایش یافته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.